Een fair, wat is dat?
Fair is een luxewoord voor markt.
Gerardus Evenement Planner is gespecialiseerd in het organiseren van fairs/markten. Dit kunnen seizoensfairs zijn zoals lente-/zomer-/herfst- of winterfairs, maar ook thematische markten, zoals bijvoorbeeld tuinfairs.
Tijdens een fair staan er verschillende bedrijven met een kraam, die hun producten komen verkopen, promoten en/of demonstreren. Tevens worden er soms workshops gegeven. Mede afhankelijk van de locatie is de toegang gratis of wordt er een entreegeld gevraagd.
Aan een fair kun je eventueel ook een goed doel koppelen zodat de opbrengsten deels of geheel naar dat goede doel gaan. In dat geval wordt altijd onderzocht of er een gratis locatie te vinden is met voldoende parkeergelegenheid, want door het drukken van de kosten kan het bedrag dat naar het goede doel gaat worden gemaximaliseerd.
Het kan ook commerciƫler: een bedrijf kan een fair organiseren om zichzelf te promoten. Het verdient de voorkeur dit op eigen terrein te doen. Van essentieel belang is dat er voldoende parkeergelegenheid is op of bij het terrein.
Zo is er op 04-06-2010 een tuinfair georganiseerd in Nijkerkerveen. Bij de tuinfair was de planning om 10-20 bedrijven te benaderen of ze een kraam wilden hebben; het werden er uiteindelijk 46.
Kijk voor de foto’s naar: http://www.boomkwekerijvandebunt.nl/tuinfair-2011/
Wilt u een keer een fair of markt organiseren, schroom dan niet en stuur me een email zodat we van gedachten kunnen wisselen.